sâmbătă, 21 august 2010

MASINI DE EPOCA, EXPUSE IN RAMNIC

Are un milion de kilometri la bord şi e mândria paradelor naţionale. Valorează o avere si reprezintă cadoul primit de Regele Mihai la terminarea Scolii de Ofiteri. Bijuteria roşie, veche de 74 de ani se află azi în posesia unui prahovean, după ce ani la rând i-a plimbat şi visele, şi dragostea. Adus la Râmnicu Vâlcea pentru o inedită expoziţie de epocă, luxosul autovehicul de epocă te trimite cu gândul la valorile de odinioară, la mult-preţuitul respect faţă de eleganţă. În cadrul unei expoziţii inedite, râmnicenii au putut descoperi câteva „bijuterii” rutiere rare pe străzile municipiului. Sâmbătă şi duminică, râmnicenii au putut vedea cele peste 30 de maşini de epocă, perfect funcţionale, expuse pe terasa Mircea cel Bătrân. 

Nostalgia începutului condusului

Primul proprietar al Cabrioletului Roşu are acum 100 de ani şi-un pic. Nu mai vede bine şi nici nu mai are dispoziţia necesară pentru a încânta doamnele cu bijuteria sa. Cu toate acestea, din când în când mai întreabă de maşina cu care a traversat prin viaţă, deşi e sigur că ea a ajuns pe mâini bune, tot în familie. Alexandru Neughebauer, actualul proprietar al automobilului marca AERO, model 30 e mândru de achiziţia sa. Cu atât mai mult cu cât ea a aparţinut Regelui Mihai. „Maşina este fabricată în anul 1936, în Cehia, comandă unică şi a fost un cadou primit de rege, de la preşedintele de atunci al Cehiei. În 1947, când a plecat regele din ţară, automobilul a rămas la un aghiotant de-al său, care a încercat să o vândă apoi. Printr-o fericită împrejurare, maşina a fost cumpărată de tatăl meu, în 1950”, povesteşte Neughebauer. În zilele noastre, maşina valorează o avere, vreo 200.000 de euro, mai precis. Automobilul de colecţie este un Cabriolet cu motor de doi cilindri, în doi timpi şi cu capacitate de 998 de metri cubi. Prahoveanul sosit la Râmnicu Vâlcea n-ar vinde maşina nici în ruptul capului, chiar dacă îl costă destul întreţinerea ei. S-a ataşat de ea, nu doar ca de un obiect, ci ca de un membru respectabil al familiei. „Aveam şapte ani când a intrat în mijlocul nostru, cu ea am învăţat să şofez şi mi-am luat permisul de conducere. Tot cu Cabrioletul am fost şi în luna de miere, apoi în toate concediile de după căsătorie”, mai spune pasionatul şofer. 

Diferenţa dintre femei şi maşini este de … costuri

Chiar dacă adoră să dea timpul înapoi, domnul Neughebauer nu poate domni pe străzi cu Cabrioletul său roşu. Şoselele sunt cum sunt, iar haosul din trafic distruge orice minut de relaxare. De aceea, preferă să participe la parade. Cu ochii pe automobilul său şi cu un zâmbet anume, prahoveanul explică frumos care-i diferenţa dintre o maşina şi o femeie. Fiindcă, nu-i aşa, amândouă aparţin unui bărbat… „Pentru amândouă trebuie să ai dragoste ca să-ţi meargă bine. Amândouă sunt frumoase, puse la punct. În amândouă trebuie să investeşti, ca să le admire şi alţii, fiindcă altfel nu are farmec! Diferenţa dintre femei şi maşini este că femeile sunt mai scumpe!” a conchis Alexandru Neughebauer. Cochetul automobil de colecţie l-a pus pe prahovean şi în situaţii hazlii. „Eram în primul an de căsătorie şi m-a oprit un miliţian, pe la Bârlad, noi plecând spre mânăstirile din Moldova. M-am speriat, pentru că nu încălcasem nici o regulă de circulaţie. De fapt, el dorise să vadă maşina mai de aproape şi să mă felicite pentru ea”, şi-a amintit Neughebauer. Cabrioletul cu un milion de kilometri la bord şi a fost folosit în multe filme româneşti. Se poate spune că „a jucat” alături de Mitică Popescu, de Marian Râlea, de  Maia Morgenstein, de fiul lui Alain Delon şi în multe dintre regiile lui Sergiu Nicolaescu. Alexandru Neughebauer are o fiică, deja măritată şi deloc ahtiată după maşini. Cu toate acestea, frumosul Cabriolet va fi predat mai departe, în familie, ca o moştenire. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu