miercuri, 21 august 2013

Aniversare DACIA 1100

   Nostalgia romanului ,asa si eu ca orice roman am inceput cu o DACIA 1100.in 1982 eram deja inscris la CEC depunind 55000lei,avans la UAP prin IDMS pentru cumpararea unei masini .Tinar find si cu carnetul de conducere in buzunar ,am intilnit un prieten COSTICA samsarul care i-mi vorbeste de o masina DACIA 1100intr-o stare deosebita .Am fost cu COSTICA la IONESCU ceasornicaru sa vad masina . Era o masina grena ,rosu 28 cu numarul de inmatriculare 1-VL-9328 ,arata grozav ,era bine intretinuta arata nemaipomenita ,mocheta  ,tare masina asa ca am hotarit sa o iau .Am scos banii si am cumparat masina .
     A inceput aventura mea cu masinile ,ca orice masina nu o dai daca e buna , asta avea probleme cu racirea . Am avut numai necazuri cu ea si reprosuri din partea sotiei ca nu am avut rabdare ,vointa etc.Dar au trecut toate am dat-o si eu la rindul meu.
Dacia împlineşte astăzi 20 august 45 de ani de existenţă, după ce în 1968 ieşea de pe porţile uzinei de la Mioveni primul model, Dacia 1100. De-a lungul timpului Dacia a evoluat dintr-o marcă naţională într-una care stârnea, la începutul anilor 2000, un curent internaţional foarte puternic. Totuşi lucrurile ar fi stat complet diferit dacă Ceauşescu nu ar fi dat undă verde proiectului în 1966.
Charles de Gaulle şi pariul Dacia 1100, maşina naţională a R.S.R.
Istoria Dacia începe pe la mijlocul anilor 60', atunci când regimul comunist din Republica Socialistă Română (R.S.R.) a decis construcţia unei maşini care să răspundă necesităţilor tuturor românilor, ceea ce însemna lansarea unei maşini naţionale. De altfel într-o economie planificată şi controlată în totalitate de stat lucrurile păreau destul de simple. Astfel în 1966 a început construcţia uzinei de la Mioveni, sub numele Uzina de Autoturisme Piteşti (UAP), nume regăsit mult timp pe modelele Dacia. 
Dacia a fost gândită încă de la început ca un concept care, trebuia să se încadreze în tiparele comuniste, deci să nu fie un model prea pretenţios, dar care să fie modern şi să răspundă nevoilor populaţiei de atunci. Însă conceperea unei maşini de concepţie 100% românească ar fi necesitat o investiţie mult prea mare pentru momentul respectiv, iar riscurile putea creşte semnificativ, motiv pentru care a fost aleasă varianta colaborării cu unul dintre marii producători auto de atunci. Prima masina Dacia 1100 a fost condusa de cirmaciul vremii si a fost facuta cadou prersedintelui .Dupa revolutie masina a ajuns la ACR  este garata undeva pe STR. JIULUI la Filiala ACR intr-o stare destul de proasta .PACAT .
Poate timpul si oameni vor schimba ceva in legatura cu aceasta masina 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu