sâmbătă, 21 august 2010

Parfum de epocă pe străzile Râmnicului duminică, 1 august 2010, 22:26 preluat dupa vocea valcii


PARADĂ. Cu ocazia Zilelor Râmnicului, executivul Primăriei a organizat şi o paradă de autoturisme de epocă pe străzile din Râmnicu Vâlcea. Peste 20 de bijuterii pe patru roţi au încântat privirile trecătorilor. Maşinile sunt fabricate între anii 1913 şi 1982, dar funcţionează perfect.
Maşinile de epocă au readus aerul vremurilor de demult pe străzile Râmnicului Vâlcea cu ocazia zilelor oraşului. Evenimentul a atras zeci de curioşi de toate vârstele în centrul oraşului să admire maşinile luxoase. “Asemenea maşini vezi doar la televizor, în fotografii, filme sau ilustrate din vremurile trecute. Sunt deosebite, adevărate bijuterii. Sunt fascinat şi de aceea mi-am făcut poze cu toate să le arăt prietenilor”, spune Alexandru Iacob, un tânăr de 17 ani, din Râmnicu Vâlcea.
Piesa de rezistenţă şi veterana colecţiei prezentate la Râmnicu Vâlcea a fost un Ford T fabricat în 1913, de culoare galbenă, aflat în bună stare de funcţionare. “Este o maşină rară, la care s-a lucrat şi investit foarte mult pentru a fi readusă în stadiul acesta. Preţul acesteia sare de 100.000 de euro”, susţine proprietarul Valentin Ghicuţă.
Vedeta expoziţiei a fost maşina fostului Rege Mihai al României, un AERO 30 din 1936, una dintre cele mai valoroase maşini de epocă din ţară. Maşina a fost produsă în serie limitată în Cehoslovacia şi aparţine încă din 1950 familiei Neughebauer. “Maşina a fost făcută pe comandă şi dăruită Regelui Mihai de preşedintele Cehoslovaciei, Eduard Beneš. Este singura din serie care a fost dotată cu faruri mari, nichelate şi care are chiulasa din bronz”, povesteşte cu mândrie proprietarul Bella Neughebauer.
Bătrânele şi elegantele doamne sunt extrem de greu de întreţinut, piesele de schimb se găsesc tot mai rar şi tocmai de aceea proprietarii le scot din garaj doar pentru evenimente deosebite. “Deşi ar putea să facă faţă traficului din aceste vremuri, chiar şi din punctul de vedere al vitezei, unele dintre ele ating şi 140 de km/h, nu prea circulăm cu ele. Participăm la târguri şi expoziţii, unii dintre noi le închiriază la nunţi şi alte evenimente în familie, pentru producţii cinema şi şedinţe foto. Sunt piese rare şi se pot scoate bani de pe urma lor, însă scopul nu-i acesta. Aici este vorba de pasiune, de un hobby foarte, foarte costisitor” , mărturiseşte Constantin Lantoş, preşedintele Fundaţiei Lontoş & Fiii Râmnicu Vâlcea.
La ediţia din acest an, reprezentanţii Clubului Vehiculelor de Epocă au adus şi o epavă nemţească marca Damph Kraft Wagen (DKW) construită în anii ‘30 care, în curând, va intra în service pentru transformare. “Vedeţi cât de urâtă este?  Anul viitor va fi bijuterie. Este o piesă rară pe care am luat-o de la un doctor stomatolog care a emigrat şi care o ţinea într-o magazie”, spune Constantin Lontoş.
Reprezentanţii clubului au expus maşina ruginită tocmai pentru le demonstra vizitatorilor că pasiunea şi priceperea transformă o epavă într-o bijuterie. “Vrem ca vizitatorii să vadă şi să înţeleagă exact acest hobby al nostru, câtă muncă trebuie să depunem pentru a transforma o epavă abandonată la fier vechi într-o bijuterie. Probabil că anul viitor această DKW va participa la parade şi mulţi vor întoarce capul după ea. Din păcate, la ora actuală, nu mai există meseriaşi buni, în special tinichigii”, mai spune Constantin Lantoş.
Expoziţia de maşini a fost deschisă pe parcursul întregului weekend şi a făcut o vizită la cramele de vinuri din Drăgăşani.
CODRUŢA ALEXANDRU 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu