miercuri, 29 iunie 2011

Se intimpla pe 6-9 iunie la ESSEN 2006

Primavara aceasta, expozitia internationala de la Essen este locul de intalnire al fanilor masinilor clasice. Audi Tradition a participat la Techno Classica Essen, eveniment ce a avut loc in perioada 6-9 aprilie. Marca germana a prezentat o suita de automobile din anii 30, ce se remarca prin eleganta, dar si prin caracterul sportiv. Inca o data, printre expozanti a fost si Muzeul Mobil Audi Ingolstadt, Muzeul August Horch Zwickau si Audi Club International (ACI), sub umbrela caruia se vor afla toate cluburile Audi si cele ale marcilor predecesoare. Vehiculele expuse pe o suprafata de 1.400 metri patrati au fost luate din portofoliul fostei marci Auto Union. Gratie designului aerodinamic al caroseriei si tehnologiei desavarsite pe care au propus-o la vremea respectiva, modelele din perioada interbelica degaja o eleganta fara varsta si un stil sportiv aparte.
Centrul atentiei la standul Audi Tradition a fost reprezentat de o masina Auto Union Type C - model de curse din 1936, echipat cu motor in 16 cilindri, care a reprezentat un simbol al puterii si al vitezei pentru acele vremuri. Auto Union Silver Arrow, care dezvolta 520 CP la 5.000 rot/min, a castigat Campionatul European - echivalentul Campionatului Mondial de Formula 1 din zilele noastre - in urma cu 70 de ani, avandu-l pe Bernd Rosemeyer la volan. O alta atractie a expozitiei a fost versiunea redusa - scara 1:8 - a acestui model de competitii, ce avea motor V16 montat central, expusa in forma finala pentru prima data public.
Asa cum a avut o implicare cu succes in cursele de Grand Prix in anii 30, Auto Union AG a luat parte si la intrecerile de anduranta sau la cele off-road, ambele categorii fiind extrem de populare in acea perioada, cu incepere din 1933. Wanderer Streamline Special, o versiune roadster cu doua locuri si cu caroseria din aluminiu, a castigat intrecerea echipelor in cursa Liege-Roma-Liege, in 1939. Marca Horch a fost cea care a stabilit tonul in segmentul de lux al anilor 30 - Horch a impresionat prin eleganta, motorizare rafinata si calitate de top a productiei. Prin prisma standardelor vremii, Horch 930 V Cabriolet din 1939 - echipat cu motor de 3,8 litri, ce dezvolta 92 CP si atingea o viteza maxima de 130 km/h - a fost capabil de performante extrem de impresionante. O perla a colectiei Audi Tradition de vehicule de epoca este Horch 930 S, un prototip cu caroserie aerodinamica. Audi Tradition celebreaza si traditia pe care marcile DKW si Audi au avut-o in domeniul tractiunii fata, poveste inceputa cu 75 de ani in urma la Zwickau. Auto Union a fost un punct de referinta pentru tractiunea fata la automobilele de clasa medie, moment inceput in 1933 cu modelul Audi Front. Printre exponatele de la Techno Classica s-au numarat Audi Front Type UW, un coupe sport fabricat in in 1933, si un elegant Audi Front 225 Special Cabriolet din 1937, automobil din care s-au construit numai 25 de unitati.
Cele patru inele ale siglei Audi simbolizeaza marcile Audi, DKW, Horch si Wanderer, care au fost unite mai tarziu sub numele Auto Union. Auto Union si NSU, care au fuzionat in 1969, au avut mai multe contributii semnificative la dezvoltarea automobilelor. Audi AG a fost formata din Audi NSU Auto Union AG, in 1985. Impreuna cu cele doua companii traditionale Auto Union GmbH si NSU GmbH, Audi Tradition educa si prezinta istoria bogata a marcii Audi.
Sursa: Porsche Romania (16 aprilie 2006)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu